دسته‌ها
دانلود فیلم

اواخر مهمانی: À bout de souffle – “بدون دردسر خنک و شیک”

دیر به مهمانی یک سری مرورها از شاهکارهای کلاسیک گرفته تا فیلم های پرفروش امروزی است که می خواهم اعتراف کنم برای گناهی که قبلاً آنها را ندیده ام. من خواهان انصراف از دنیای فیلم هستم و امیدوارم که دیگر هرگز تحقیر شما را نسبت به فیلم ساختگی من تحمل نکند. من فردو هستم ، در قایق. سلام ای مریم مقدس و بخشنده.

ژان لوک گدار 1960 À bout de souffle یا بی نفس ستاره ها ژان پل بلموندو و ژان سبرگ. این داستان از یک کلاهبردار کم وقت ، میشل (بلموند) را دنبال می کند. میشل پس از سرقت اتومبیل در مارسی ، توسط پلیس راهنمایی و رانندگی در راه پاریس تحت تعقیب قرار می گیرد. او سرانجام یکی از پلیس ها را کشیده و قتل می کند. با کنار گذاشتن اتومبیل ، او فرار می کند و هنگامی که در پاریس است ، با یک دوست دختر و دانشجوی روزنامه نگاری آمریکایی ، پاتریشیا (Seberg) دوباره متحد می شود. او سعی می کند پاتریشیا را متقاعد کند که با او به رم فرار کند ، زیرا سعی می کند پول را که به او بدهد برای تأمین بودجه فرار خود پیگیری کند. در این بین ، پلیس به عنوان بازرس ویتال (با بازی توسط وی) در حال بسته شدن در برابر میشل است دانیل بولانگر) با تعصب او را ردیابی می کند.

این فیلم یکی از تأثیرگذارترین نمونه های موج نو فرانسه در سینما بود. جنبشی از فیلمسازانی که از فرانسه پس از جنگ ظهور کردند و سعی کردند علیه آنچه که به عنوان روش قابل پیش بینی و خسته هالیوود برای ساخت فیلم تصور می شود ، قیام کنند. آنها سنت های روایت ، تدوین و تکنیک های فیلمبرداری را شکستند ، بخشی از آنها به دلیل ضرورت مالی و عملی بلکه در تلاش برای پیشبرد دید و بیان هنری خود. این فیلمسازان جدید می دیدند که سینما از نظر هنری مانند ادبیات یا نقاشی معتبر است و وسیله نقلیه کاملی برای آنچه می خواهند بیان کنند. این فیلمسازان که در آن زمان محدود به کنوانسیون های پذیرفته شده سینمایی نبودند ، با برداشت های طولانی ، تک شات ، مضامین وجودی ، پرش های کوتاه و طرح س questionsالاتی که همیشه پاسخ داده نمی شوند یا بهم نمی خورند ، تجربه می کنند ، پایان فیلم است.

فیلم پیشنهادی  Arrow Video FrightFest: Held and The Sinners

این جنبش همچنین به ایجاد نسل جدید ضد قهرمان کمک کرد. میشل ، شخصیت اصلی فیلم ، یک جامعه پوپ پوچ گرایانه است که به فکر قتل یک افسر پلیس ، سرقت از دوست خود یا ضرب و شتم یک غریبه در توالت برای گرفتن پول آنها نیست. با این وجود ، فیلم تلاش زیادی می کند تا شخصیتی را که خودش از او الگو می گیرد نشان دهد همفری بوگارت، قهرمان هالیوود در آن زمان. میشل خود را قهرمان داستان خودش می داند ، در تضاد کامل با نظر جامعه در مورد او ، همانطور که توسط عناوین روزنامه ای که او را قاتل و هیولا اعلام می کند ، نشان داده شده است. این فیلم او را به عنوان مصداق سبک از عکس اولیه ، عینک آفتابی شیک ، سیگار Gauloises که از دهانش آویزان است و کلاه خود را با زاویه عدم علاقه نشان می دهد ، ترسیم می کند. این کلاهبردار بدون دردسر است و نسل Baby Boomer اولین ضد قهرمان برجسته خود را داشت.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *