دسته‌ها
دانلود فیلم

بررسی LFF 2020: نقاش و دزد – “یک مستند درخشان”

نقاش و دزد مستندی است توسط بنجامین ری. این داستان را دنبال می کند باربارا کیسیلکووا، یک هنرمند چک ساکن اسلو. بعد از اولین نمایشگاه او ، دو تا از با ارزش ترین نقاشی های او به سرقت می رود. این دو سارق دستگیر و تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند. نقاشی ها بازیابی نشدند باربارا با یکی از سارقان تماس می گیرد ، کارل برتیل-نوردلند، یک جنایتکار حرفه ای که موافقت می کند با باربورا ملاقات کند و هنگام نقاشی او برای او بنشیند. یک پیوند و دوستی قوی بین این دو و نمودارهای فیلم شکل می گیرد و نه تنها هسته رستگاری دوستی آنها ، ماهیت مخرب اعتیاد بلکه نقشی که هنر در روابط آنها دارد را بررسی می کند.

در ابتدا به نظر می رسد باربارا کسی است که کنترل او را بر عهده دارد. او هنرمندی است که قربانی شده است ، و به مردی که از او دزدی کرده است می رسد. در ابتدا کارل محافظت می شود زیرا او تلاش می کند اعتماد خود را به او جلب کند تا به روی او باز شود ، بنابراین می تواند واقعاً او را در نقاشی خود اسیر کند. کارل هرچه بیشتر درباره خاطرات مبهم خود از سرقت صحبت کند ، بیشتر می فهمیم که زندگی او از کنترل خارج شده است ، اقدامات او تنها با توجه به نیاز او برای به دست آوردن ضربه بعدی خود انجام می شود. او به او می گوید که چگونه حتی نمی تواند به یاد بیاورد که با این نقاشی چه کاری انجام داده است زیرا چهار روز پشت سر هم بود ، با مواد مخدر زیاد و با انگیزه عمل می کرد. اما یک طرف کارل وجود دارد که می خواهد به باربارا و روند هنری او باز باشد. به طرز متناقضی ، او به او می گوید دلیل قربانی شدن جرم خود این بوده که یادش می رود از کنار نقاشی های او که در ویترین گالری آویزان شده بود عبور می کند و چقدر از آنها خوشش می آید. هنگامی که باربورا اولین نقاشی خود را از کارل فاش می کند ، شکسته می شود و هق هق گریه می کند. این اولین بار در طول سال ها است که کسی فراتر از اعتیاد و جنایات خود نگاه می کند و درد مرد درون را آشکار می کند. مرد نقاشی باربورا کسی است که کارل هنوز آماده نیست از او دست بکشد.

فیلم پیشنهادی  ارتقاء لی لی وانل دنباله ای در قالب یک برنامه تلویزیونی است

دوربین بنجامین ری فقط دیدگاه باربارا را به ما نشان نمی دهد. او مدت زمان مساوی را صرف نشان دادن دیدگاه کارل می کند. کارل فقط موضوع یا پروژه باربارا نیست ، بلکه شخصی است که با وجود همه نقص ها و آسیب پذیری های خود فردی است که توانایی حمایت و پرورش دیگری را نیز دارد. در یک لحظه او به ما می گوید که او فراموش می کند که او نیز می تواند او را ببیند. مسیر او تا کنون ممکن است یکی از هرج و مرج و خودباختگی باشد که با کودکی ناخوشایند آغاز شد اما با کسی مانند باربورا و هنر او در زندگی خود ، او می تواند با شیاطین درونی خود مقابله کند و برای دیگران باشد.

وقتی ما می بینیم که او در مقابل اعتیاد خود تسلیم می شود و دوباره به الگوهای رفتاری خود تخریبی تبدیل می شود ، روابطش را خراب می کند و خودش را در معرض خطر قرار می دهد ، از معایب کارل دور نمی شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *