دسته‌ها
دانلود فیلم

بررسی TIFF 2020: قطعات یک زن

یک چیز وجود دارد که بعد از تماشای آن قابل بحث نیست تکه های یک زن – که این قطعا راه اندازی خواهد شد ونسا کربی وارد قلمرو A-list شوید. نامزدی جایزه اسکار یک ضمانت است ، بله ، حتی هفت ماه از نمایش هم می گذرد. نگاهی گیرا به روشهای مختلف مقابله با درد عاطفی ، تکه های یک زن پرتره ای صمیمی از نوعی غم و اندوه را که اغلب نادیده گرفته می شود ، ارائه می دهد.

مارتا (کربی) و شریک زندگی شان (شیعه لا بوف) با هیجان در انتظار ورود دختر بچه خود هستند. همکاران مارتا در آخرین روز قبل از مرخصی زایمان برای او مهمانی برگزار می کنند ، زن و شوهر با کمک الیزابت ، مادر مارتا ، ماشین جدیدی می گیرند (الن بورستین) ، آنها مهد کودک را با یک پرتره آویزان از سونوگرافی کودک خود به پایان می رسانند. آنها آماده و آماده هستند. آنها برنامه ای دارند. اما وقتی مارتا زایمان می کند ، مامای آنها نمی تواند در تولد در خانه آنها شرکت کند ، در عوض یک جایگزین می فرستد (مولی پارکر) برای تحویل کودک ، دور انداختن برنامه آنها. پس از یک زایمان هولناک ، کودک متأسفانه گم شده است ، و این زوج را به ناامیدی و اندوه فرو می برد.

این زوج بسیار متفاوت با غم و اندوه خود برخورد می کنند. مارتا باید وقت بگذارد تا بدن خود را تنظیم کند و احساس گناه کند و خود را سرزنش کند ، در حالی که سعی در پاک کردن نشانه های دیداری کودک دارد. برعکس ، شان تمام خاطرات خود را ، هر چند مختصر ، می خواهد و سرزنش خود را به ظاهر ، حتی مشاوره با یک وکیل ()جانشینی برجسته سارا اسنوک) برای تشکیل پرونده علیه ماما. با ملاقات مادرش الیزابت با توصیه های معتدل ، که حتی یک نوع درد متفاوت است ، مارتا خود را منزوی می بیند و با شدت تلاش می کند تا دوباره خود را پیدا کند.

فیلم پیشنهادی  آلدن Ehrenreich در جدیدترین تریلر برای اقتباس تلویزیون جدید وارد دنیای شجاع جدید می شود

آغاز تکه های یک زن فیلم سازی قابل توجه است. پس از معرفی اولیه بازیکنان اصلی ما ، کارگردان کورنل موندروچو (سفید خداوند) از تولد مارتا در خانه در یک شات بسیار خوب رقصیده است که بیش از بیست دقیقه طول می کشد. فرورفتگی و انقباضات مارتا باعث تغییر سرعت می شود ، گاهی اوقات با عصبانیت ، گاهی اوقات حساس است. قطعات هرگز از نظر سینمایی نمی تواند بهتر از این نیم ساعت ابتدایی باشد ، اما موارد دیگری نیز وجود دارد که کارگردان از یک تکنیک کوتاه تر استفاده می کند تا جلوه خوبی داشته باشد.

بازیگران همان چیزی هستند که کمک می کنند این فیلم علی رغم پیش فرض سنگین ، با ونسا کربی در هسته اصلی آن رونق بگیرد. او نمایشی دلخراش ، ترسناک و در عین حال مرکب ارائه می دهد ، که از آسیب دیدگی جسمی و روحی دخترش نشان می دهد (و حتی گاهی اوقات پنهان می شود). شیعه لابوف همبازی خوبی است اما در اینجا تعجب آور نیست ، هرچند که او در ابتدا یک احساس دلسوز را چنان وحشتناک می کند که باعث می شود مشتم را از عصبانیت مشت کنم. هر دو بازیگر خود را در برابر الن بورستین افسانه ای نگه می دارند که با 87 سال سن یک صحنه شگفت آور صحنه است و در اینجا عالی است.

در حال کار از فیلم نامه نویسنده کاتا وبر، کارگردان Mundruczó موفق به انجام اولین اثر چشمگیر انگلیسی زبان شده است. تکه های یک زن کامل نیست (به عنوان مثال زمان گذر و سفر شفا مارتا توسط یک ساختمان بسیار دماغه از یک پل واقعی نشان داده می شود) اما زیباست. نیمه آخر شدت عاطفی خود را از دست می دهد ، اما در پایان ما با یک بررسی شخصی و دقیق غم و اندوه ، هزینه سرزنش و همچنین قدرت بخشش روبرو می شویم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *