دسته‌ها
دانلود فیلم

بررسی TIFF 2020: هندی ناخوشایند

“حقیقت در مورد داستان ها این است که ما همه هستیم … بنابراین شما باید مراقب داستانهایی که می گویید و داستانهایی که برای شما تعریف می شود باشید.” توماس کینگ روایت می کند در آغاز میشل لاتیمرمستند جدید هندی ناخوشایند. این مستند با الهام از کتاب به همین نام وی ، هدف آن است که درک ما از تاریخی را که به ما آموخته ایم ، افسانه هایی که درباره آنها آموخته ایم و حقیقت دشوار را در مورد رفتار با بومیان آمریکای شمالی زیر سوال ببرد.

همچنین در مجموعه تلویزیونی در TIFF حقه باز، کارگردان میشل لاتیمر برای خلق این اثر جذاب از تکنیک های متنوعی – عکس العمل های مجدد ، تصاویر بایگانی ، رسانه های تصویری و مصاحبه ها – استفاده می کند. صدای پنهان پادشاه فوق الذکر که در آن افسانه کویوت و اردک ، تمثیلی برای شهرک نشینان اروپایی که به طور فزاینده ای بیشتر از مردم بومی آمریکای شمالی می گیرند ، متراکم است. سیستم های استعماری که هنوز برقرار است به این معنی است که مردم بومی هنوز از جوامع ، سرزمین های خود حذف شده و برای فرهنگ خود شرمنده شده اند.

با ماشین هالیوود ، هند را به عنوان شخصی که باید از آن ترسید به تصویر می کشد ، و حتی کارهای مستند اولیه که آنها را بدوی نشان می دهد ، به بسیاری از مردم که تصورات غلط در فرهنگ عامه دارند ، ارائه شده است. لاتیمر با بیان داستان های جدیدی از مردم بومی مدرن و اینکه چگونه آنها سعی در بازپس گیری تاریخ و فرهنگ خود از پاک شدن دارند ، این کلیشه های بصری را می شکند. استیون لونسدیل یک شکارچی مدرن است (هشدار می دهد که روشهای شکار نشان داده شده است) که افراد جامعه خود را تغذیه می کند. کنت مونکمن یک هنرمند تجسمی است که داستان های استعمار و مدارس مسکونی را از طریق هنر خود تعریف می کند. فیلمساز Alethea Arnaquq-Baril تمرکز خود را بر روی هنر خال کوبی و همچنین بیان داستانهای اینوئیت بر روی صفحه نشان می دهد. مثالهای بسیار دیگری وجود دارد ، اما از طریق این نسل ، آنها از صداهای جدید برای احیای مجدد و بازپس گیری سنت و بیان داستانهای خود استفاده می کنند ، گرچه این اغلب من با مقاومت هستم.

فیلم پیشنهادی  بررسی TIFF 2020: دشمنان دولت

مستند Latimer که اغلب به زیبایی فیلمبرداری شده است ، اثری مهم است که دهها سال طول می کشد تا جنایات علیه بومیان در آمریکای شمالی و تبعات ناشی از آن اقدامات را نشان دهد. تاریخ و واقعیت همیشه مساوی نیستند و در حالی که سعی در تغییر پارادایم برای اصلاح عدم تعادل موجود در جامعه داریم ، یادآوری اینکه ما بی گناه نیستیم ضروری است. کارهایی از این دست به این معنی است که جهل دیگر یک دفاع نیست و همانطور که توماس کینگ در پایان یادداشت می کند ، آنچه که ما با این اطلاعات انجام می دهیم چیزی است که واقعاً مهم خواهد بود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *