دسته‌ها
دانلود فیلم

نقد و بررسی: خدا کثیف

زیبایی ظاهری است. این گفته مربوط به این دانش است که حسن واقعی یک شخص ، زیبایی واقعی او در داخل است ، نه بر اساس ظاهر بیرونی او. با این حال ما هر روز با تصاویر و ویدئوهایی از هنجارهای اجتماعی که نشان می دهد زیبایی چه باید باشد ، بمباران می شویم. فرهنگ پاپ آرمان های ما را شکل می دهد ، و اینکه چگونه حتی خودمان را می بینیم شکل می دهد. تصویر در دوران سلفی اهمیت فزاینده ای دارد. این مبارزه زیبایی درونی و بیرونی و چگونگی ارتباط با پذیرش خود برای کارگردان اصلی است ساچا پولاکاولین انگلیسی زبان خدا کثیف.

ما با جید ملاقات می کنیم (ویکی نایت) در حالی که با دریافت درمانی که به نظر می رسد طولانی مدت برای برخی از سوختگی های قابل توجه است ، از بیمارستان خارج می شود. این سوختگی ها از یک حمله اسید آمیز ایجاد شده است که باعث می شود او به طرز وحشیانه ای در بسیاری از صورت ، بازوها و قفسه سینه زخم شود ، بدون ذکر زخم های عاطفی که اکنون دارد. هنگام ترک بیمارستان برای بازگشت به خانه در آپارتمانی که با مادر و دختر خردسالش مشترک است ، مجبور است با واقعیت جدیدی روبرو شود. جید که یک زن جوان با منابع محدود بود ، عادت داشت که از زیبایی بیرونی خود برای گذراندن زندگی استفاده کند ، اما اکنون او مجبور شده است که بفهمد چگونه ارزش خود را با آن ارز از دست داده و ارزش خود را از دست داده است.

دختر جید با دیدن او گریه می کند و از مادرش دور می شود ، او را “هیولا” صدا می کند. مادر جید (کاترین کلی) سعی می کند مثل همیشه به کار خود برگردد و کالاهای دزدیده شده را از آپارتمان خود بفروشد ، اما نمی داند چگونه با آشفتگی احساسی یا تغییر شکل ظاهری دخترش ارتباط برقرار کند. دوستانش سعی می کنند او را تشویق کنند و کنار او بایستند ، اما جید احساس می کند که از بیرون به داخل خانه نگاه می کند. او خود را در معاملات خیره مردم می بیند و همه چیز را که می تواند برای محافظت از چهره خود از قضاوت ، صمیمیت آنلاین و احساس آزادی تلاش می کند. در حالی که چهره خود را با نقاب پوشانده بود. با خاطرات زندگی قدیمی جید ، او اقدامات اساسی را انجام می دهد تا احساس خود و پذیرش خود را بدست آورد.

فیلم پیشنهادی  نقد و بررسی: خوش شانس پوکر و عشق

با اجرای قدرتمند ویکی نایت تازه وارد ، خودش که یک قربانی سوختن در آتش است ، خدا کثیف هرگز از صمیمیت های داستان جید فرار نمی کند. از صحنه های ابتدایی که بر روی زخم های نایت قرار گرفته است ، چیزی که باید کاملاً شخصی احساس شده باشد ، ما از طریق دیدگاه جدید Jade با تجارب جهان محرم هستیم. کار با فیلمنامه کارگردان پولاک و سوزان فارل، دشوار است باور کنیم که این اولین نقش بازیگری نایت است. اگرچه جای زخم های صورتش با پروتز برای این فیلم تقویت شده بود ، اما در بازیگری او از جید چیزی جز اصالت احساس نمی شود.

خدا کثیف سومین ویژگی از کارگردان هلندی ساکا پولاک است و بخشی از انتخاب مسابقه دراماتیک سینمای جهان در جشنواره فیلم ساندنس 2019 بود. در اینجا ، او یک فیلم ترسناک ، پرتره ای از زندگی یک زن جوان ایجاد می کند که توسط یک عمل فوق العاده خشونت آمیز تغییر یافته است. او به خصوص از مقابله با جنسیت جید و اینکه چگونه سوختگی های وی بر آن جنبه از زندگی تأثیر می گذارد ، ترس ندارد ، چیزی که ممکن است در دست سایر فیلمسازان کشف نشده باشد.

در حالی که قوس شخصیت جید به طور کامل پذیرش نهایی خود را رشد نمی دهد ، خدا کثیف هنوز هم یک داستان تأثیرگذار از انعطاف پذیری است. پس از چنین تحول جسمی و عاطفی ، جید مانده است که به این فکر کند که آیا جای زخمهای اوست که واقعاً او را تعریف می کند یا خیر و سعی می کند آنچه را جامعه به عنوان زیبایی متعارف می بیند ، عبور کند. ما به عنوان مخاطب باید به دنبال چیزی باشیم که احساس عزت نفس ما را مشخص می کند. در عصر اینستاگرام که فیلترها تصویری نادرست از خود خارجی ما ایجاد می کنند ، جایی که ما فقط گزینه بهترین عکس را برای به اشتراک گذاشتن با جهان داریم ، واقعاً چقدر می توانیم اصالت داشته باشیم – چه در تصویر فیزیکی و چه در زیبایی داخلی؟ در زمانه ای که زن جوان بودن بیش از پیش با فشار برای “زیبا بودن” همراه است ، جید صدای شجاعی است که به ما اجازه می دهد س questionال کنیم که آیا ایده آل های ما می توانند از این ایده عبور کنند که چه کسی هستیم تنها با ظاهر اداره می شود؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *