دسته‌ها
دانلود فیلم

Late to the Party: Metropolis – “بزرگ ، رسا و نمادین”

دیر به مهمانی یک سری مرورها از شاهکارهای کلاسیک گرفته تا فیلم های پرفروش امروزی است که می خواهم اعتراف کنم برای گناهی که قبلاً آنها را ندیده ام. من خواهان انصراف از دنیای فیلم هستم و امیدوارم که دیگر هرگز تحقیر شما را نسبت به فیلم ساختگی من تحمل نکند. من فردو هستم ، در قایق. سلام ای مریم مقدس و بخشنده.

این فیلم در یک شهر برجسته و آینده نگر به نام متروپولیس (Metropolis) اتفاق می افتد ، جایی که ثروتمندان زندگی رها شده ای را دارند که با زحمت کشیدن کارگرانی که زیر زمین و در آبشارهای بزرگ زندگی می کنند ، به آنها داده شده است. همانطور که یک شیفت کاری جایگزین کار دیگری می شود ، ارتش کارگران از خانه های خود در اعماق آبشارهای زیر شهر بیرون می روند تا ماشین آلات 24 ساعته ای را که شهر را زنده نگه می دارد کار کنند و کار کنند ، مهمترین آنها ماشین قلب است که توسط نگهبان نیروی زمینی اداره می شود. دستگاه قلب ، گروت (هاینریش جورج). شخصیت اصلی فیلم فردر فردرسون است (گوستاو فرولیچ) ، پسر استاد معمار و فرمانروای Metropolis ، Joh Fredersen (آلفرد هابیل) وقتی ماریا (بدونبریجت هلم) برخی از کودکان فقیر کارگران را بالای سطح زمین می آورد تا ببیند ثروتمندان و قدرتمندان وقت خود را کجا می گذرانند با دیدن او در کنار بچه ها ، زندگی فردر تغییر می کند و او برخلاف خواست پدرش ، زندگی لوکس خود را در جستجوی ماریا رها می کند.

فیلم پیشنهادی  نقد و بررسی: انتظار برای باربارانها - "یک ساعت جذاب"

Joh Fredersen ضمن تلاش برای نگه داشتن اطلاعات بر روی پسرش ، از دانشمند منزوی و مجنون Rotwang کمک می گیرد (رودلف کلاین-روژ) که در حال ساخت یک روبات است ، یک “ماشین ماشین” در تصویر همسر مرده خود ، که اتفاقاً مادر فردر نیز هست ، از رابطه ای که جوه با او سالها پیش داشته است.

لانگ حساسیت های اکسپرسیونیستی و سبک بصری عالی خود را با صحنه ها ، زمینه ها و جلوه های حیرت انگیز به داستان علمی تخیلی می آورد. واقعاً این یک ویژگی برجسته از مهارت فنی و نبوغ است که چنین شهری باورپذیر و همه جانبه از آینده ایجاد می کند. فقط می توان احساس ترس و وحشت را تصور کرد و متعجب شد که تماشاگران نزدیک به 100 سال پیش که برای اولین بار شاهد این فیلم بوده اند ، چنین احساسی داشته اند. ارنست کنستمن، که به عنوان اثرات ویژه بصری بر روی فیلم شناخته می شود ، فرایندی را اختراع کرد که به موجب آن بازیگران با استفاده از آینه بر روی صحنه ها نمایش داده می شدند. این فرآیند “فرایند شوفتان” لقب گرفت و تا به امروز در فیلم هایی مانند آن استفاده شده است سه گانه پیتر جکسون ارباب حلقه ها.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *